Moduł Synchronizacji nie jest dostępny
Jeśli masz wersję PRO i mimo tego moduł nie jest dostępny, spróbuj zaktualizować licencję Raportów do nowszej wersji – zgodnie z tymi wytycznymi.
Po uruchomieniu modułu ikona świeci na czerwono
To sytuacja w której Raporty nie są w stanie korzystać ze sterowników ADB. Być może program został zainstalowany w ścieżce, w której domyślnie ma zablokowany zapis (\Program Files\Raporty), wówczas najlepiej jest zainstalować program do ścieżki typu C:\RaportyGPS i sprawdzić czy problem zniknął.
Może być też problem po stronie kompatybilności sterowników – możesz skontaktować się z nami, jeśli obserwujesz tego typu problemy.
Kontroler podłączony, ale nie pojawia się w belce górnej
Jeśli:
- kontroler jest podłączony poprzez USB
- w telefonie został aktywowany tryb programistyczny i opcja Debugowania USB
- w telefonie została udzielona zgoda na połączenie z danym komputerem PC
- użyty został kabel który nie odpada z telefonu (niektóre telefony wymagają kabli USB z przedłużonym wtykiem)
- kabel USB nie jest uszkodzony (kabel, który umożliwia ładowanie może być uszkodzony pod kątem przesyłania danych – fakt ładowania telefonu nie jest gwarantem poprawnego działania kabla w zakresie przesyłania danych)
- w Menedżerze Urządzeń w PC nie ma ostrzeżeń o braku sterowników – czyli jest to klasycznie prawidłowo rozpoznany/zainstalowany sterownik
to:
- najpierw próbujemy odłączyć kabel USB od komputera, a następnie podłączamy go.
- jeśli telefon nie pojawi się na liście, wychodzimy z modułu Synchronizacji i wchodzimy do niego ponownie.
- jeśli po chwili telefon nie ukaże się na belce, zamykamy Raporty i otwieramy je ponownie, a następnie wchodzimy do modułu Synchronizacji
- jeśli powyższe kroki nie pomogą – restartujemy telefon.
- jeśli i to nie pomoże – należy użyć innego przewodu USB. Jeśli jest to złącze mikroUSB to szansa na uszkodzenie portu danych jest wyższa (złącza miniUSB są bardziej odporne na uszkodzenia), jeśli USB-C możemy spróbować włożyć wtyk drugą stroną.
W belce górnej jest dziwny komunikat
Ten komunikat wskazuje, iż w telefonie nie udzielono jeszcze zgody na połączenie ADB. Po jej udzieleniu belka górna powinna wskazywać dane telefonu.
Jak tego dokonać – opis znajdziesz tutaj.